marți, 7 iunie 2016

Învățătura și îndrăgosteala

Dragii mei, 


În discuțiile cu elevii de clasa a XII-a și părinții acestora întâlnesc deseori situația în care adulții consideră  că anul în care urmează un examen important nu e an de îndrăgosteală . Din acest motiv dacă EL/EA este într-o relație e sfătuit/ă s-o lase mai ușor cu întâlnirile sau chiar să le suspende până după examen, iar dacă molima i-a evitat până acum, musai să se ferească și de acum încolo.

E adevărat că îndrăgosteala e consumatoare de timp și energie și poate rațional sfatul poate părea bun. Dar a zis cineva la un monent dat că inima are rațiuni pe care rațiunea nu le cunoaște. Deștept om!

Dacă ați descoperit butonul de ON/ OFF pentru iubire...e perfect! Așteptati să vă adoarmă adolescentul și apăsați cu discreție acest buton. Dimineață copilul va fi ca nou! Nici nu-și va mai aminti ca a adormit cu gândurile zburdând către cine îi e drag.

Dacă însă (așa cum bănuiesc), nu ați descoperit acest buton, vă sfătuiesc să faceți trei lucruri:
1. Să vă amintiți dacă nu cumva ați trecut și dumneavoastră pe la vârsta aia ca doar nu ați făcut salturi în timp.
2. Să vă folosiți de situația existentă cu tact. Se știe doar că dragostea poate face minuni. Ei...e adevărat.  Îl poate motiva pe elev să învețe mai sârguincios. Îndrăgosteala consumă energie dar și dăruiește în același timp după cum ea poate deveni un factor de motivare important.
3. Discutați cu inculpatul, arătați-i că-i respectați sentimentele și relația și oferiți-vă să-l ajutați în realizarea unui management al timpului care să-i permită să aibă timp și pentru întâlniri, și pentru învățat. La urma toată, nu cred că vă doriți să stea 4 ore cu ochii în carte și cu mintea în altă parte.

Și, ca să nu credeți că vorbesc din cărți o să vă povestesc cazul unui elev care se pregătește chiar în acest moment la noi pentru BAC dupa ce nu a trecut la o materie 2 ani la rând.
Numele nu e important așa că îi vom spune...A.
A venit acum câteva luni la întâlnirea inițială. Un baiat înalt, frumos, elegant, cu foarte mult bun simț. Am început discuția cu întrebările administrative după care am ajuns la cele esențiale care mă ajutau să aflu ce-l mână în luptă.
Din experiența anilor anteriori cei care nu au promovat acest examen după câteva încercări vin cu nivelul de încredere sub 0. Era și cazul lui A.
Am aflat că învățase într-un liceu tehnologic, nici el nu știa de ce (așa fusese sfătuit- altul căruia i-ar fi prins bine o consiliere vocațională J), deși era extrem de evident că avea capacități intelectuale care l-ar fi putut ajuta să ajungă într-un liceu mai bun.
Cum trecutul nu-l poți schimba, norocul nostru ca avem viitorul să-l construim așa cum ni-l dorim.
Timid la început, a simțit că poate discuta sincer și mi-a spus că e îndrăgostit de o fată care e studentă, care nu știe că el nu și-a luat BAC-ul și că acum își dorește foarte mult să-l ia deși nu prea se vede capabil. Era dispus să facă 3 ședințe de meditații pe săptămână. I-am spus ca îi e de ajuns una din punctul meu de vedere dar că el nu poate să creada asta așa încât va face câte două , să-și economisească banii și dacă profesoara spune că nu merge treaba punem și a treia ședință.
Încă din prima lună de meditații progresul a fost uriaș! Între timp i-a spus și iubitei situația școlară și că pe lângă job învață să ia BAC-ul și să se înscrie la facultate iar aceasta i-a apreciat ambiția.
Sunt sigura că nota lui va fi peste 8. Aș îndrazni să spun chiar 9. Fără îndoială că va intra la facultate.
Îndrăgosteala l-a făcut să treacă peste frica de a nu reuși, sprijinul nostru emoțional, eforturile profesoarei și ale lui, totul a contribuit la viitorul succes.

Îmi amintesc că atunci când i-am trimis mesaj cu propunerea de orar i-am spus să pună deja bani deoparte pentru șampanie. Pentru că motivarea de a învăța era extrem de evidentă  și e ingredientul principal pentru reușită.

Și, cum știm deja că ”Învățătura trece mai întâi prin suflet și după aia prin cap”, nu puneti pe pauza inimile adolesceților voștri!

Eu așa vă sfătuiesc, dumneavoastră faceți cum simțiți că e mai bine!

Cu drag!

Violeta Niță


Un comentariu:

  1. Buna ziua, eu sunt Allison Howarts Dupa ce am fost în rela?ie cu Anderson ani de zile, s-a despar?it de mine, am facut tot posibilul sa-l aduc înapoi, dar totul a fost în zadar, l-am dorit atât de mult din cauza iubirii pe care o am pentru el, L-am implorat cu tot, am facut promisiuni, dar el a refuzat. I-am explicat problema mea prietenului meu ?i ea mi-a sugerat ca ar trebui sa contactez mai degraba o caseta de vraja care m-ar putea ajuta sa arunc o vraja pentru a-l readuce, dar eu sunt tipul care nu a crezut niciodata în vraja, nu am avut de ales decât sa-l încerc, eu i-a trimis caseta vraja ?i mi-a spus ca nu este nicio problema ca totul va fi bine înainte de trei zile, ca fostul meu se va întoarce la mine înainte de trei zile, a aruncat vraja ?i surprinzator în a doua zi, era în jurul orei 16.00. Fostul meu m-a sunat, am fost atât de surprins, am raspuns la apel ?i tot ce a spus a fost ca îi pare atât de rau pentru tot ce s-a întâmplat, încât a vrut sa ma întorc la el, încât ma iube?te atât de mult. Eram atât de fericit ?i m-am dus la el încât a?a am început sa traim din nou ferici?i împreuna. De atunci, mi-am facut promisiune ca oricine ?tiu ca are o problema de rela?ie, a? fi de ajutor unei astfel de persoane, referindu-l la ea singura casa de vraji reala ?i puternica care m-a ajutat cu propria mea problema. e-mail: ogagakunta@gmail.com pute?i sa-i trimite?i un e-mail daca ave?i nevoie de asisten?a sa în rela?ia dvs. sau în orice alt caz sau WhatsApp, la +2348069032895
    1) Vraji de dragoste
    2) Vraji de dragoste pierdute
    3) Vraji de divor?
    4) Vraji de casatorie
    5) Vraja de legare.
    6) Vraji de rupere
    7) Alunga un iubit trecut
    8.) Dori?i sa va promova?i în vraja dvs. de birou / Loterie
    9) dori?i sa va satisface?i iubitul
    Contacta?i acest om grozav daca ave?i vreo problema pentru o solu?ie de durata
    ogagakunta@gmail.com

    RăspundețiȘtergere